lørdag den 29. juni 2013

Kalvemørbrad med lækker linse- og grønsagssalat

Kalvemørbrad med linsesalat

Økologisk kalvemørbrad laves på vanlig vis.

Linsesalat

4 personer

250 g franske Puy linser
2 laurbærblade
2 spsk olivenolie
1 stort løg, hakket
1 bladselleristilk i tynde skiver
1 stor rød peberfrugt i tern
3 store fed hvidløg, hakket
6 tomater i tern
1 dl varm grønsagsbouillon
saft af ½ citron
1 spsk dijonsennep
4 store spsk cremefraiche
4 spsk hakket bredbladet persille
friskkværnet sort peber

Linser og laurbærblade kommes i en gryde, dækkes med rigeligt vand, bringes i kog og simrer delvist med låg i 25 min., eller til linserne er møre. Vandet hældes fra.
Olivenolien varmes i en stor stegepande, og løget svitses i 10 min. under jævnlig omrøring, til det er blødt og gyldent. Selleri og rød peber tilsættes og svitses i 3 min., derefter tilsættes hvidløg og svitses i 1 min. Tomaterne røres i sammen med bouillon, citronsaft og citronskal, sennep, cremefraiche og kogte linser. Varmes igennem i 2-3 min., til tomaterne er møre.
Linseretten smages til med salt og peber, og persillen røres i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar